🌎 اقتصاد ایران در سیاه چاله مهاجرت نیروی کار

 

🌎 هزینه ۲.۵ میلیارد تومانی تربیت هر پزشک ایرانی که با مهاجرتش دود می‌شود!

 

🌎 جامعه کاری ایران با سرعتی غیرقابل باور در حال مهاجرت از کشور هستند ، جامعه‌ای که گسترش فکر و فعل مهاجرت در آن‌ها متاسفانه میان اخبار دیگر گم شده است. 

تلخ آنکه این جامعه کاری ، بیشتر از میان همان نیروی تحصیل‌کرده ، نخبه و یا از جمعیت پزشکان ، پرستاران ، مهندسان و دانشجویان این مرز و بوم هستند و ایران با کمال میل در حال صادر کردن این منابع انسانی است ! آن‌ها که در جای خالی یک مجال برای آینده‌ای روشن ، همراه با خود ، چمدانی از اندیشه و برنامه‌های موثر در جهت پیشرفت و آبادانی این مرز و بوم را نیز به غربت می‌برند.

 

🌎 به گفته مدیر رصدخانه مهاجرت ایران ، براساس آمار اعلامی ، نیروهای کلیدی و متخصص ۶۷ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان ، وارد فرآیند مهاجرت شده‌اند.

 

🌎 تلخ آن که حال دامنه مهاجرت از استعدادها ، آموزش‌دیدگان و نخبگان ایرانی پا را فراتر گذاشته و در طبقه‌های گوناگون اجتماعی ، به ویژه در دهک‌های پایین اقتصادی نیز در حال گسترش است.

 

🌎 در مقابل این فاجعه که در یک کلام فراری دادن نیروی کار است ، مدعیان انقلابی‌گری البته که نسخه واردات انسان از کشور‌های همسایه را برای این وطن می‌پیچند ، بدون اینکه لحظه‌ای به ذهن‌شان خطور کند که نیروی انسانی خود ، که میلیون‌ها دلار برای پرورش آن‌ها هزینه شده را در کشور حفظ کنند

 


نظرات