پیشرفت 85 درصدی پروژه احداث 5 اسکله در بندر فاو

🌎 وزارت حمل و نقل عراق روند پیشرفت در اجرای پروژه پنج اسکله بندر بزرگ فاو را اعلام کرد و گفت که شرکت های چینی پیشنهادهای فنی ویژه خود را برای ساخت ترمینال کانتینری شماره 2 در چارچوب پروژه توسعه بندر فاو را ارائه کردند.

🌎 فرحان الفرطوسی ، مدیرکل شرکت عمومی بندرهای عراق ضمن اشاره به اینکه اسکله شماره 2 به طور کامل تکمیل شده گفت که بیش از 85 درصد از پروژه 5 اسکله در بندر فاو تکمیل شده است.

🌎 مدیرکل شرکت عمومی بندرهای عراق گفت که این پروژه ها شامل ساخت ترمینال کانتینری در بندر بزرگ فاو و ساخت 5 اسکله غول پیکر به طول هزار و 750 متر و ساخت جايگاه کانتیرها به طول 2 هزار متر و نیز پل های بزرگراه در فاصله 62 کیلومتری شهر ام قصر است که شهر فاو و ام قصر را به یکدیگر مرتبط می کند.

🌎 الفرطوسی از پیشنهاد فنی ویژه شرکت بزرگ چینی «CCCC» در شانگهای برای ساخت سکوی بارگیری شماره 2 خبر داد و گفت که طی جلسه مدیریت ارشد شرکت بنادر عراق و شرکت چینی شرکت های وابسته به آن مطلع شد.

 

🌎 وی اعلام کرد که مدیریت ارشد شرکت بنادر عراق در سفر به شانگهای از فعالیت های یکی از شرکت های بزرگ چینی «ZPMC» متخصص در زمینه ساخت دستگاه جابه جایی کانتینر در اسکله ها و میدان ها  و نیز تجهیز جرثقیل های پل با محموله های مختلف در تمامی بندرهای جهان بازدید کرد.

🌎 مدیرکل شرکت عمومی بندرهای عراق افزود : 

ما برای آغاز همکاری با شرکت های چینی به واسطه ارائه پیشنهاد تهیه تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی فاز اول بندر فاو ابراز تمایل کردیم و طرف چینی از همکاری با شرکت بندرهای عراق استقبال کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!