کریدور زمینی آلمانی‌ها برای دور زدن تنگه باب المندب

🌎 شرکت حمل‌و‌نقل دریایی هاپاگ لوید آلمان با صدور بیانیه‌ای در ۲ بهمن ماه از ایجاد یک کریدور زمینی از بنادر امارات متحده عربی و عربستان سعودی در خلیج فارس به سمت بندر جده در غرب عربستان خبر داد.

🌎 بر اساس بیانیه شرکت آلمانی ، این کریدور یک " راهکار اضطراری مناسب "  است که در پی اوضاع متشنج دریای سرخ و تنگه باب المندب انجام می‌شود. در این کریدور کشتی‌های تجاری محموله‌های خود را در بندر جبل علی در امارات متحده عربی و بنادر دمام و جبیل در عربستان سعودی تخلیه کرده و تریلرها و کامیون‌های وابسته به شرکت هاپاگ لوید، محموله‌ها را به بندر جده در غرب عربستان رسانده و به کشتی‌های دیگری برای ادامه مسیر به سمت کانال سوئز تحویل می‌دهند.

🌎 لازم به ذکر است که با اجرای عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ ، همکاری شرکت حمل و نقل دریایی هاپاگ لوید با شرکت های اسرائیلی تحت شعاع قرار گرفت و در ۲۵ دی ماه، منجر به توقف عبورومرور کشتی‌های این شرکت آلمانی از این مسیر شد.
در نتیجه این طرح شرکت هاپاگ لوید، که بزرگترین شرکت حمل و نقل دریایی آلمان به شمار می‌رود ، طرح جامع اسرائیل برای بی اثر کردن عملیات دریایی ارتش یمن در دریاهای عرب و سرخ جدید تقویت می‌شود و نیاز کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های وابسته به آنها ، به عبورومرور از تنگه باب المندب و دریای سرخ تا حدودی رفع می‌شود.

🌎 پروژه " ایجاد کریدور زمینی از خلیج فارس به اسرائیل و دریای سرخ " با پیشتازی شرکت اسرائیلی تراک نت و همکاری کشورهای عربی به ویژه امارات و عربستان سعودی در حال اجراست.
واکنش احتمالی گروه‌های مقاومت در شبه جزیره عربستان و اجرای عملیات‌های پهپادی و بمب گذاری جاده‌ای آنها علیه کاروان‌های لجستیکی در این کریدورها از جمله تهدیدات این پروژه به شمار می‌رود.

به اشتراک گذاری این مطلب!