عراق به صورت میانگین ماهانه 2.7 میلیارد دلار از سه کشور چین و هند و ترکیه واردات انجام می دهد

🌎 آمارهای یک مرکز غیر دولتی عراقی نشان می‌دهد که عراق به صورت میانگین ماهانه 2.7 میلیارد دلار از سه کشور چین و هند و ترکیه واردات انجام می دهد.

🌎 آمارهای مرکز مطالعاتی غیر دولتی «عراق المستقبل» نشان می‌دهد که این کشور در فاصله میان ماه آوریل تا اوت سال جاری میلادی از چین، ترکیه و هند مجموعا 11 میلیارد دلار کالا وارد کرده است.
بر اساس این گزارش چین با صادرات 51 درصد کالاهای مورد نیاز عراق در رتبه اول و ترکیه با صادرات 40 درصد کالاها در رتبه دوم و هند با صادرات 9 درصد در رتبه سوم جای داشته‌اند.

🌎 این گزارش افزوده که بیشترین واردات عراق از چین مصالح ساختمانی به ارزش 783 میلیون دلار و بیش ترین واردات از ترکیه میوه و تره‌بار به ارزش 332 میلیون دلار و بیشترین واردات از هند شکر به ارزش 159 میلیون دلار بوده است.

🌎 این سه کشور در کنار امارات و ایران بزرگ‌ترین صادرکنندگان به عراق هستند. ، مجموع واردات عراق از ایران در این مدت حدود 600 میلیون دلار و مجموع صادرات از امارات 1.1 میلیارد دلار بوده است.

🌎 واردات کشور عراق

🌎 بیشترین کالا ی وارداتی عراق به ترتیب شامل
ماشین آلات ، منسوجات ، فلزات ، محصولات گیاهی ، مواد غذایی ، مواد شیمیایی ، حمل و نقل ، محصولات حیوانی ، فلزات گرانبها ، پلاستیک و لاستیک ، متفرقه ، کالاهای کاغذی ، سازه ها و کفش و کلاه می باشد

به اشتراک گذاری این مطلب!