هند ، مقصد جدید و جذاب سرمایه‌گذاران جهان

🌎 در نیمه اول سال 2024، بیش از 28 میلیارد دلار سرمایه به بازار سهام هند جذب شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد 198 درصدی داشته است. این افزایش سرمایه‌گذاری عمدتاً به علت نرخ بالای سرمایه‌گذاری محلی و صعودی بودن بازار سهام هند است.

🌎 پیش‌بینی شده اقتصاد هند در سال 2024 رشد 6.8 درصدی داشته باشد، که این موضوع به ثبات اقتصاد و تقویت ارزش پول ملی این کشور کمک می‌کند.

🌎 خروج سرمایه از چین و بازده پایین‌تر بازار سهام چین نسبت به هند، سرمایه‌گذاران را به سمت بازار هند جذب کرده است. حدود سه چهارم از سرمایه وارد شده به بازار سهام هند به شکل عرضه‌های ثانویه بوده است. شرکت‌های چند ملیتی و صندوق‌های تملکی به دنبال ورود به این بازار هستند.

🌎 میلیون‌ها هندی تصمیم گرفته‌اند پس‌اندازهای خود را به جای طلا یا املاک و مستغلات، در سهام سرمایه‌گذاری کنند. دارایی‌های تحت مدیریت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک هند از مارس 2020 به بیش از 27.7 تریلیون روپیه (332 میلیارد دلار) رسیده است.

🌎 جدای از عرضه اولیه بزرگ هیوندای موتور، به نظر می‌رسد که درحال حاضر صندو‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ در جهان هند را زیر نظر داشته و انتظار می‌رود که بودی سرمایه زیادی وارد بازار سهام این کشور شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!