نشست هم‌اندیشی بررسی اعزام هیات‌های تجاری به کشورهای هدف صادرات خراسان رضوی

🌎 اعزام هیات تجاری و احصای ظرفیت‌ بازارهای بین‌المللی ، گامی در جهت توسعه تجارت

🌎 نشست هم اندیشی بررسی اعزام هیات‌های تجاری به کشورهای هدف صادرات خراسان رضوی با محوریت اعزام هیأت تجاری خراسان رضوی به روسیه و بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی World Food مسکو» (در روزهای 25 الی 29 شهریورماه) برگزار شد. در این نشست، فعالان اقتصادی استان به بیان دغدغه‌ها و انتظارات خود در بحث اعزام هیات‌های تجاری به کشورهای هدف پرداختند.

🌎 محمدحسین روشنک ، عضو هیات رئیسه اتاق مشهد :
اعزام هیات تجاری به کشور روسیه در اواخر شهریور ماه ، با همکاری اتاق مشترک ایران و روسیه انجام می‌گیرد که امیدواریم تجار از این فرصت به نفع توسعه تجارت کشور بهره گیرند. اعزام هیات تجاری و غرفه‌داری ایران در نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی روسیه، زمینه‌سازی برای بهبود جایگاه ایران در تجارت با روسیه را به دنبال خواهد داشت.

🌎 80درصد از صادرات ایران به روسیه، محصولات کشاورزی است

🌎 والنتینا سیاتچهینا ، نماینده بازرگانی فدراسیون روسیه در ایران :
در حال حاضر 80 درصد از صادرات ایران به روسیه شامل محصولات کشاورزی می‌شود که در سال 2023 با رشد 20 درصدی همراه بوده است، این در حالی است که زمینه‌های کالایی بیشتری برای صادرات به روسیه وجود دارد. با توجه به امضای به موافقت نامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا، امیدواریم که حجم تجارت بین ایران و روسیه و سایر کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، افزایش یابد.

🌎 ضرورت توجه به ظرفیت‌های بالقوه ایران برای تجارت با روسیه

🌎 روشنعلی یکتا ، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه :
برای استفاده بهینه از فرصت تجارت با روسیه، توجه به چند ظرفیت بسیار مهم است؛ کریدور حمل و نقل و اقلیم مناسب ایران، برخورداری از منابع انسانی تحصیلکرده و بازار مصرفی مناسب برای کالاهای روسیه، از ظرفیت‌های بالقوه ایران برای تجارت با آن کشور است. پتانسیل‌هایی برای توسعه تجارت با کشور روسیه وجود دارد که یکی از آن‌ها، بنادر حاشیه دریای خزر است که می‌توان از آن برای صادرات به روسیه بهره مضاعف برد.

به اشتراک گذاری این مطلب!