سفر اعضای هیات تجاری اتاق بازرگانی تهران به استانبول

🌎 اعضای هیات تجاری اتاق بازرگانی تهران در سفر به استانبول ، با حضور در کنسولگری ایران در این شهر ، با معاون کنسول ایران دیدار و با وی پیرامون راهکارهایی برای توسعه تجارت میان دو کشور و همکاری‌هایی که اتاق تهران در قامت نماینده بخش‌خصوصی ایران می‌تواند با کنسولگری ایران در استانبول داشته باشد ، به رایزنی نشستند.

🌎 به گزارش روابط عمومی اتاق تهران ، در این دیدار محمود نجفی‌عرب ، رئیس اتاق تهران، با معرفی این اتاق و ظرفیت‌های آن ، اعضای اتاق تهران سهم بالا و قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی ایران دارند و از این رو ، ظرفیت اتاق تهران و اعضای آن در اقتصاد ایران قابل توجه است.

🌎 نجفی‌عرب با اشاره به نشست و مذاکرات هیات تجاری اتاق تهران با مقامات اتاق‌های بازرگانی و صنایع استانبول و دیگر نهادهای مرتبط با حوزه تجارت خارجی از ترکیه ، تصریح کرد که صادرات مجدد کالاهای ایرانی توسط تجار ترکیه ، از جمله راهکارهای مطرح شده در این جلسات بود که از سوی مقامات بخش‌خصوصی استانبول نیز مورد توافق قرار گرفت.

🌎 رئیس اتاق تهران همچنین ، توافق اتاق تهران و اتاق بازرگانی استانبول برای توسعه روابط اقتصادی شرکت‌های دو کشور در حوزه‌های گردشگری و نساجی را از دیگر موضوعات مطرح شده در طول این سفر کاری عنوان کرد.

🌎 وی با اشاره به اینکه به طور متوسط ، سالانه 56 میلیون گردشگر خارجی به ترکیه سفر می‌کنند و این حوزه، به یکی از ظرفیت‌های اقتصادی این کشور تبدیل شده ، یادآور شد که شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه گردشگری ، می‌توانند از دانش و تجربه شرکت‌های ترکیه‌ای برای توسعه این صنعت در ایران استفاده کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!